Kort introduktion

I Børnenes Univers Billund skal alle opleve sig ventet, velkomne, værdsatte og værdifulde i fællesskabet.

Børnenes Univers Billund ligger i Børnenes Hovedstad. Her lærer børnene gennem leg og er skabende verdensborgere. Vi arbejder med leg, læring og kreativitet i et læringsmiljø, hvor de voksne er med-legende, med-eksperimenterende og har positive forventninger til børnene som med-skabere af eksperimenterende læreprocesser.

Leg er i vores øjne helt essentielt for barnets udvikling. Du oplever derfor hos os spændende og inspirerende lege- og læringsmiljøer både ude og inde, hvor der er fokus på både det enkelte barn, børnegruppen og børnefællesskabet.

I vores pædagogiske praksis tager vi udgangspunkt i styrker, resurser og fællesskaber og skaber optimale løsninger sammen med børn, forældre og tværfaglige samarbejdspartnere.

Vi mener børns trivsel, læring, dannelse og udvikling er et fælles ansvar. Vi inddrager børnenes perspektiver i rammesætningen af det gode lege- og læringsmiljø og vægter et tillidsfuldt og ligeværdigt forældresamarbejde højt.

Vi har en høj andel af pædagoger ansat og prioriterer kompetenceudvikling i tæt kobling til praksis, hvor vi arbejder målstyret, data- og videns informeret i professionelle læringsfælleskaber med fokus på det kollektive ansvar for børnene. Vi anvender aktionslæring og video i udvikling af vores praksis.